Beregn CO2-fotavtrykket ditt

Bruk kalkulatoren vår til å estimere CO2-fotavtrykket til kanalen din

For å utføre en beregning må vi hente ut data fra en del av nettstedet ditt. Når du klikker på Beregn, godtar du tilgang for datasøkemotoren vår, og at du har rett til å utføre handlinger på vegne av domenet.

Nylige beregnede kanaler

Nedenfor ser du en liste over nylige beregninger vi har gjort. Av personvernårsaker viser listen bare de nyeste beregningene.

boligportal.dk
Boligportal.dk

0.67g CO2/sideinnlasting.

Boligportal.dk er renere enn 65% av testede nettsteder.

Årlig produksjon 0 kg CO2. Dette tilsvarer 1 kWh med energi, tilsvarende 1 km i en gjennomsnittlig elektrisk bil.

ingenco2.dk
Ingenco2.dk

0.85g CO2/sideinnlasting.

Ingenco2.dk er renere enn 52% av testede nettsteder.

Årlig produksjon 0 kg CO2. Dette tilsvarer 1 kWh med energi, tilsvarende 1 km i en gjennomsnittlig elektrisk bil.

dojo.dk
Dojo.dk

4.90g CO2/sideinnlasting.

Dojo.dk er mer skitten enn 96% av testede nettsteder.

Årlig produksjon 0 kg CO2. Dette tilsvarer 1 kWh med energi, tilsvarende 2 km i en gjennomsnittlig elektrisk bil.

festgear.dk
Festgear.dk

0.56g CO2/sideinnlasting.

Festgear.dk er renere enn 72% av testede nettsteder.

Årlig produksjon 0 kg CO2. Dette tilsvarer 1 kWh med energi, tilsvarende 1 km i en gjennomsnittlig elektrisk bil.

dr.dk
Dr.dk

2.90g CO2/sideinnlasting.

Dr.dk er mer skitten enn 92% av testede nettsteder.

Årlig produksjon 0 kg CO2. Dette tilsvarer 1 kWh med energi, tilsvarende 1 km i en gjennomsnittlig elektrisk bil.

kaffeogdamp.dk
Kaffeogdamp.dk

0.78g CO2/sideinnlasting.

Kaffeogdamp.dk er renere enn 57% av testede nettsteder.

Årlig produksjon 0 kg CO2. Dette tilsvarer 1 kWh med energi, tilsvarende 1 km i en gjennomsnittlig elektrisk bil.

dinluksus.dk
Dinluksus.dk

1.17g CO2/sideinnlasting.

Dinluksus.dk er mer skitten enn 67% av testede nettsteder.

Årlig produksjon 0 kg CO2. Dette tilsvarer 1 kWh med energi, tilsvarende 1 km i en gjennomsnittlig elektrisk bil.

investeringsliv.dk
Investeringsliv.dk

2.01g CO2/sideinnlasting.

Investeringsliv.dk er mer skitten enn 88% av testede nettsteder.

Årlig produksjon 0 kg CO2. Dette tilsvarer 1 kWh med energi, tilsvarende 1 km i en gjennomsnittlig elektrisk bil.

webdesign.dk
Webdesign.dk

1.01g CO2/sideinnlasting.

Webdesign.dk er mer skitten enn 60% av testede nettsteder.

Årlig produksjon 0 kg CO2. Dette tilsvarer 1 kWh med energi, tilsvarende 1 km i en gjennomsnittlig elektrisk bil.

Beregningsmodeller

Vi utfører tre trinn i beregningene våre for CO2-utslipp på vegne av deltakerne våre.

  • 1. Størrelse av overføringstrafikk

    Vi henter ut data fra noen få sider for hver deltaker for å få et gjennomsnitt av den gjennomsnittlige sidestørrelsen på nettstedet deres.

  • 2. Trafikkens båndbreddebruk

    Ved hjelp av enten verifisert eller estimert trafikk og den justerte overføringstrafikkstørrelsen beregner vi båndbreddebruken for en enkelt besøkendes sidevisning.

  • 3. Totalt energiforbruk

    Ved hjelp av alle de ovenstående dataene beregner vi et anslått totalt forbruk og et anslått karbonfotavtrykk.

Følgende beregninger ble brukt i trinnene ovenfor: %15 buffer på nettstedets hastighetsscore, 75% returnerende besøkende, 25% førstegangsbesøkende, 2% data lastet fra hurtigbuffer, 85% direkte og sosiale besøkende i forhold til organisk trafikk (anslått og verifisert), 10.08% energi fra kanalens datasenter og 89.92 % energi fra overføring og sluttbruker.

Trafikkilder

Vi bruker både verifisert og estimert trafikk for å beregne CO2-utslipp.

Verifisert trafikk

Når deltakere registrerer seg, kan de koble til hvilken som helst av våre analysepartnere, som Google Analytics. Ved hjelp av data fra verifiserte kilder kan vi hente inn faktiske trafikkdata og utføre nøyaktige beregninger for å redusere CO2 på dine vegne.

Estimering av trafikk

Når vi estimerer trafikk på en kanal, trenger vi tre nøkkelkilder: Sosial, organisk og direkte trafikk. Vi bruker en tredjeparts programvare som har milliarder av uthentede søkeresultater for å anslå den organiske trafikken, basert på organiske stillinger. For å anslå direkte og sosial trafikk bruker vi avanserte matematiske beregninger basert på gjennomsnitt fra våre verifiserte analysedeltakere.

I anmarsj

Våre planer for fremtiden

Jobber nå med nye planer for fremtidige prosjekter